Vi tror på ett samhälle format av framgångsrika företag där entreprenörskap och samhällsnytta går hand i hand. Att vara en del av Fortnox är att vara en del av en ständig förändring - en förändring där du själv bestämmer hur långt du vill nå. Vårt största fokus är att ge dig rätt förutsättningar att få leva din passion tillsammans med oss. Var du kommer ifrån är inte relevant - det är vart du är på väg som är intressant för oss. Precis som vi igår inte kunde drömma om det Fortnox som finns idag, så kan du vara med och forma vilka vi är imorgon.
Om tjänsten
Vi söker engagerade medarbetare till supporten på Fortnox!
På supportavdelningen digitaliserar vi en stor del av Sveriges företagare och redovisningsbyråer i de program och tjänster som Fortnox erbjuder. Som supportmedarbetare hos oss kommer du att inspirera och hjälpa våra kunder att optimera sitt företagande genom våra produkter.
Genom telefon, mejl och chatt hanterar du olika typer av ärenden och ser till att alltid göra det lilla extra för att kunden ska få bästa möjliga hjälp av oss. Ärendena är väldigt varierande, och för att kunna hjälpa våra kunder krävs att du förutom kunskap, även har förmågan att sätta dig in i deras situation.
Om dig
För att trivas, och framförallt kunna utvecklas i rollen, ser vi att du har minst två års arbetslivserfarenhet inom exempelvis handels, kundtjänst, service eller kanske ekonomi. Du har förmågan att tydligt och effektivt kommunicera med kunder i såväl tal som skrift på svenska och engelska, och har en god problemlösningsförmåga där du bör kunna analysera och lösa våra kunders problem på ett snabbt och effektivt sätt.
I rollen som supportmedarbetare är du kundorienterad och har en förmåga att hantera olika typer av kunder, inklusive svåra uppkomna situationer. Du är flexibel och har fallenhet att hantera förändringar och är öppen för att lära dig nya saker. Fortnox är ett snabbt växande företag, vilket innebär att du behöver trivas med att arbeta i en dynamisk och föränderlig miljö, där alla är med och påverkar bolagets utveckling.
Vidare, är du en naturlig doer som gillar att hitta lösningar som leder till kontinuerlig förbättring för våra kunder, men också för Fortnox.
Du trivs med att arbeta både i grupp/team men har heller inga problem att arbeta självgående med fokustid. Vi ser att du är en serviceminded person som motiveras av att hjälpa människor, och kan enkelt växla i kundkontakt mellan telefon, chatt och mejl.
Vi erbjuder
Vi erbjuder ett heltäckande MåBra-koncept och ger förutsättningar för att skapa balans mellan arbete och privatliv. På Fortnox uppmuntrar vi intern rörlighet där medarbetare kan växa med nya utmaningar, inriktningar och roller.
Om Fortnox
Fortnox AB (publ) är en företagsplattform som knyter samman människor, företag och organisationer. Vi hjälper företag starta, växa och utvecklas. Med smarta tekniska produkter, lösningar och tjänster, och möjlighet att koppla ihop dem med hundratals externa parter, är vi ett nav för företagande i Sverige. Vår vision är att skapa ett välmående samhälle format av framgångsrika företag. Fortnox grundades 2001 och har huvudkontor i Växjö samt kontor i Malmö, Linköping och Stockholm. Aktien är noterad på Nasdaq Stockholm. För ytterligare information se www.fortnox.se .
Välkommen med din ansökan!
Arbetsort: Alla städer
Kontaktperson: Kristin Grön kristin.gron@fortnox.se
Arbetstid: Heltid
Sista ansökningsdatum: Urval och intervjuer sker löpande
Tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse