Sömlöst arbete med allt kring din webbshop
Upptäck hur du kan effektivisera ditt arbete ytterligare med smarta integrationer och undvik dubbelarbete. Du kan koppla ihop Fortnox med något eller några av de 500 unika verksamhetssystem som erbjuds via våra partners. På så sätt får du en helt sömlös process. Nedan är några exempel på integrationer som är vanliga för e-handel.
Populära integrationer
Postnox läser din orderinformation från Fortnox och ger dig förifyllda formulär för att skicka leveransbokningar till Postnord.
SYNKA+ har en färdig koppling mellan Fortnox och WooCommerce som automatiserar allt från kund, kundfaktura och ordrar.
Med Klarna Plus bokförs försäljningen automatiskt i Fortnox, samt återrapportering av all inbetalning från Klarna.
Helhetslösning för e-handel
För en e-handel är det viktigt att beställningar bearbetas snabbt, effektivt och korrekt. Kunden förväntar sig att deras ordrar ska prioriteras och att leveransen ska ske inom en specifik tidsram. För att kunna upprätthålla förväntningar och säkerställa att köpupplevelsen blir bra krävs en tydlig struktur för din order- och lagerhantering.
Med ett order- och lagersystem får du koll på alla beställningar och artiklar i varje led av försörjningskedjan och är uppdaterad i realtid över lagersituationen. När en order läggs i din webbshop hämtar systemet upp ordern och uppdaterar lagersaldot.
Allt fler e-handlare säljer sina produkter via flera säljkanaler för att öka försäljningen. Det kan vara via marknadsplatser, agenter eller andra återförsäljare. Vid försäljning i flera kanaler ökar antalet order, leveranser och transaktioner och det är viktigt att allt hänger ihop så att du kan ge samma köpupplevelse oavsett var dina kunder handlar.
Genom att koppla samman dina säljkanaler kan du samla all data för artiklar, kunder och leverantörer i ett system. Med allt samlat på ett ställe effektiviserar du ditt arbete samtidigt som du får full koll på hela försörjningskedjan.
E-handelsplattformen är där du exponerar dina varor online, men det är också där artiklar, kunder och ordrar hanteras. Valet av betallösning och e-handelsplattform bör vara anpassat efter din verksamhet så att du har möjlighet att integrera med andra system och enkelt kan ta del av ordrar, kunder och transaktioner.
Med en koppling mellan din e-handelsplattform och Fortnox får du ett sömlöst flöde från försäljning till betalning. Du minskar det manuella arbetet i flera olika system och informationen förs automatiskt över till Fortnox och bokförs.
Mer om Fortnox
Ett enkelt bokföringsprogram där du får ditt bank- och skattekonto bokfört helt automatiskt. Även din kvittohantering automatiseras med vårt företagskort.
Ta betalt av dina kunder med ett par klick. Fakturorna skickas helt digitalt via e-post eller e-faktura. När du får betalt matchas och bokförs betalningen mot rätt faktura – helt automatiskt.
Komplett och enkel lönehantering som passar alla företag oavsett storlek! Programmet är uppdaterat med aktuella skattetabeller, lagar och regler – så att du enkelt kan ta hand om lönerna själv.
Våra partners och kunder berättar
"Till en början la vi in alla våra ordrar manuellt i Excel. Ibland tog det upp till två veckor att få färdigt en fabriksorder. Idag gör jag det på ungefär en timme. Med Fortnox kopplat till Gung har vi fått vårt flöde att fungera smärtfritt. Allting är samlat på ett ställe."
Tillsammans har Emrik och Daniel arbetat för att minska de manuella processerna och skapa ett effektivt arbetsflöde. Idag skapar Limitato alla artiklar i Gung, som är kopplat till Fortnox där prissättningen görs, som i sin tur rapporterar vidare till deras e-handelsplattform.
Vi berättar gärna mer
Lämna dina kontaktuppgifter nedan så hör vi av oss inom kort.
Allt om företagande
Välkommen att kontakta oss
FAQ
Här besvarar vi några av de vanligaste funderingarna kring hur det fungerar att komma igång med Fortnox. Kontakta oss om du inte hittar svar på det du söker.
Fortnox är enkelt att komma igång med – men givetvis finns hjälp att få längs vägen. Vi har ett användarstöd i programmet och personlig support via telefon och chatt – helt kostnadsfritt.
Därutöver har vi digitala kurser och företagsanpassade utbildningar som hjälper dig att komma igång och arbeta på bästa möjliga vis i programmet.
När du startar ett nytt abonnemang hos oss har du alltid 30 dagars öppet köp. Du kan binda abonnemanget kvartalsvis eller årsvis beroende på vilket betalningsintervall som passar dig bäst. Priserna är differentierade beroende på bindningstid. Du kan säga upp abonnemanget när som helst, dock senast 30 dagar före nästa faktureringsperiod påbörjas.
Första fakturan skickas via e-post 30 dagar efter att du genomfört din beställning.
I Fortnox hanterar man ett organisationsnummer per abonnemang. Det finns inget sätt att skilja två olika bolags eller bolagsformers bokföring åt i ett och samma abonnemang.
Med vår lösning Bolagshanteraren kan du dock samla dina olika företag under ett och samma inlogg så att du enkelt kan navigera mellan de olika abonnemangen.
Läs mer om Bolagshanteraren ›
Utöver våra egna program och tjänster finns över 500 externa system att koppla till Fortnox – till exempel kassasystem, webbshoppar och workflowsystem. Möjligheterna att bygga ert alldeles egna affärssystem med Fortnox som plattform är därmed närmast obegränsade, vilket gör att vi passar även för större företag.
Lösningar för större företag ›
Har du redan ett bokföringsprogram men känner att Fortnox bättre passar dina behov? Inga problem! Vi hjälper dig att byta system snabbt och smidigt när det passar dig, du behöver inte vänta till ett nytt räkenskapsår.
Relaterat innehåll
Olika branscher kräver olika saker att tänka på när man startar företag. Vi har sammanställt en guide med smarta tips och vad du bör tänka på som nystartad inom e-handel.
Under ett lunchevent möter Fortnox partneransvarig Anna Wretlind en integrationspartner och en kund som tillsammans berättar om integrationer inom e-handel.
Med dropshipping menas att du säljer fysiska produkter på din webbplats, utan att ha ett eget lager. Du slipper därmed kostnader för lager och logitisk.
Med rätt betallösningar och integrationer som fungerar smärtfritt har Johan, en av Sensorems grundare, automatiserat stora delar av sitt arbete.
Med ett kassasystem som är sammankopplat med ditt ekonomisystem kan du hantera försäljningsprocesser och lagerhantering på ett smidigt sätt.