Koppla ihop med bemannings- och analysverktyg
Att driva en bemanning- och rekryteringsverksamhet kan vara utmanande. Du ska planera och schemalägga uppdrag, hålla koll på inkommande uppdrag, se till att dina anställda får rätt lön och att kunden får en faktura som stämmer.
Med integrationer samlar du all data och information på ett och samma ställe. Du slipper dubbelarbete och automatiserar stora delar av administrationen. Nedan är några exempel på vanliga integrationer för dig som jobbar med rekrytering och bemanning.
Populära integrationer
Bokning & Schema Online är ett enkelt moln baserad system för att hantera schemaläggning, fakturering och tidrapportering. Skapa engångs eller återkommande uppdrag. Mobilapp för anställda för se schema och stämpla in/ut.
Recruto bemanningsverktyg ger dig full kontroll på din extrapersonal. Det är enkelt att boka personal och sköta bemanningen. Du som arbetsgivare lägger enkelt ut förfrågningar och låter sedan din personal intresseanmäla eller boka sig själv. Dessutom får du ut tidrapporter som underlag för lönehantering.
Spara tid och pengar med elektroniskt avtalshanteringssystem. Samla alla avtal och dokument på ett ställe. Låt tjänsten automatiskt sköta bevakningen av förfallodatum så att du inte missar några uppsägningar och sparar pengar.
Helhetslösning för dig som jobbar med bemanning och rekrytering
Planering är en stor del inom bemanning- och rekryteringsbranschen. Med ett högt tempo, snabba bokningar och flera kunder samtidigt är det viktigt med en tydlig plan.
Med ett projekthanteringsverktyg kan du underlätta och effektivisera stora delar av arbetet. Du kan följa uppdrag, vem av dina anställda som är bokad var och hur lång tid personen ska vara där. Dessutom kan du integrera verktyget med ditt ekonomisystem så att all data samlas på ett ställe.
Med konsulter ute på olika uppdrag samtidigt kan det vara svårt att hålla reda på arbetad tid för varje enskild person.
Med ett tidrapporteringsverktyg kan dina konsulter själva rapportera tiden efter avslutat uppdrag, direkt i mobilen. Du får full koll på dina konsulter, kan enkelt hantera schemaläggning och planera inför kommande uppdrag. Dessutom kan du koppla samman verktyget med ditt ekonomisystem så arbetad tid rapporteras till löneprogrammet automatiskt.
Som administratör på ett bemanning- och rekryteringsföretag finns det många lagar och regler att hålla reda på. Dessutom behöver du ha koll och hålla isär olika uppdrag, tider och löner till konsulterna.
Arbeta digitalt och samla all administration på ett och samma ställe. Med integrationer sparar du tid och får en överblick på dina uppdrag och konsulter. Du kan enkelt hantera flera konsulter och uppdrag samtidigt, samt se till att lönerna blir korrekta och att du får betalt för alla uppdrag.
Mer om Fortnox
Ett enkelt bokföringsprogram där du får ditt bank- och skattekonto bokfört helt automatiskt. Även din kvittohantering automatiseras med vårt företagskort.
Ta betalt av dina kunder med ett par klick. Fakturorna skickas helt digitalt via e-post eller e-faktura. När du får betalt matchas och bokförs betalningen mot rätt faktura – helt automatiskt.
Komplett och enkel lönehantering som passar alla företag oavsett storlek! Programmet är uppdaterat med aktuella skattetabeller, lagar och regler – så att du enkelt kan ta hand om lönerna själv.
Våra kunder berättar
"Idag ser vi leverantörsfakturorna i Ascendo och i Fortnox. Det gör att vi inte behöver hoppa mellan systemen. Den tidsvinsten är makalös. Jag klickar på bilden på kontot och ser direkt vad det är för faktura och om den är rätt konterad."
NGS Group AB är en ledande nordisk koncern inom rekrytering, bemanning, interim och executive search. Verksamhetsområdena spänner från bemanning inom vård, skola och socialtjänst, till rekrytering av ledare och specialister inom såväl offentlig som privat sektor. Koncernen har idag sex olika verksamhetsområden och kontor i Stockholm, Göteborg, Karlskrona samt Oslo.
Vi berättar gärna mer
Allt om företagande
Välkommen att kontakta oss
FAQ
Fortnox är enkelt att komma igång med – men givetvis finns hjälp att få längs vägen. Vi har ett användarstöd i programmet och personlig support via telefon och chatt – helt kostnadsfritt.
Därutöver har vi digitala kurser och företagsanpassade utbildningar som hjälper dig att komma igång och arbeta på bästa möjliga vis i programmet.
När du startar ett nytt abonnemang hos oss har du alltid 30 dagars öppet köp. Du kan binda abonnemanget kvartalsvis eller årsvis beroende på vilket betalningsintervall som passar dig bäst. Priserna är differentierade beroende på bindningstid. Du kan säga upp abonnemanget när som helst, dock senast 30 dagar före nästa faktureringsperiod påbörjas.
Första fakturan skickas via e-post 30 dagar efter att du genomfört din beställning.
I Fortnox hanterar man ett organisationsnummer per abonnemang. Det finns inget sätt att skilja två olika bolags eller bolagsformers bokföring åt i ett och samma abonnemang.
Med vår lösning Bolagshanteraren kan du dock samla dina olika företag under ett och samma inlogg så att du enkelt kan navigera mellan de olika abonnemangen.
Läs mer om Bolagshanteraren ›
Utöver våra egna program och tjänster finns över 500 externa system att koppla till Fortnox – till exempel kassasystem, webbshoppar och workflowsystem. Möjligheterna att bygga ert alldeles egna affärssystem med Fortnox som plattform är därmed närmast obegränsade, vilket gör att vi passar även för större företag.
Lösningar för större företag ›
Har du redan ett bokföringsprogram men känner att Fortnox bättre passar dina behov? Inga problem! Vi hjälper dig att byta system snabbt och smidigt när det passar dig, du behöver inte vänta till ett nytt räkenskapsår.