6 månader kostnadsfritt för nystartade med koden NYSTARTAD

Paket för enmansföretagare

Allt du behöver för att jobba smartare i ditt företag – oavsett om du sköter ekonomin själv eller samarbetar med en redovisningskonsult.

Om du vill ha stenkoll
Stor
  • Bokför med automatik

  • Koppla till bank- & skattekonto

  • Tolkning av fakturor

  • Företagskort

  • Hantera kvitton

  • Fakturera dina kunder

  • Betala ut lön

  • Integrera system

  • Skapa avancerade rapporter

Mest köpt!
Populärt för aktiebolag
Mellan
  • Bokför med automatik

  • Koppla till bank- & skattekonto

  • Tolkning av fakturor

  • Företagskort

  • Hantera kvitton

  • Fakturera dina kunder

  • Betala ut lön

  • Integrera system

  • Skapa avancerade rapporter

Populärt för enskild firma
Liten
  • Bokför med automatik

  • Koppla till bank- & skattekonto

  • Tolkning av fakturor

  • Företagskort

  • Hantera kvitton

  • Fakturera dina kunder

  • Betala ut lön

  • Integrera system

  • Skapa avancerade rapporter

Om du bara vill bokföra
Mini
  • Bokför med automatik

  • Koppla till bank- & skattekonto

  • Tolkning av fakturor

  • Företagskort

  • Hantera kvitton

  • Fakturera dina kunder

  • Betala ut lön

  • Integrera system

  • Skapa avancerade rapporter

Kul att du vill veta mer!

Fyll i dina uppgifter så kontaktar vi dig och hjälper dig med dina frågor.

Genom att kontakta Fortnox kommer dina personuppgifter behandlas enligt Fortnox Integritetsmeddelande

Trygg med Fortnox

Ikon plus_calendar
30 dagar öppet köp
Ikon plus_cloudwifi
Molnbaserat
Ikon plus_support
Fri support
Ikon plus_users
Fler än 500 000 kunder
Kille med grön keps sitter framför laptop
Vilket paket passar dig?
Vilket paket passar dig?

Psst! Detta ingår per månad i alla paket:

  • 10 st tolkningar av fakturor

  • 10 st mottagna e-fakturor

  • 10 st tolkningar av kvitton

Mini
Allt för en smartare bokföring

Du gör dina inköp med företagskortet. Sen fotar du kvittot i appen, och det bokförs direkt. Du skickar betalningar till dina leverantörer direkt från Fortnox, och med en koppling till ditt bank- och skattekonto bokförs både in- och utbetalningar automatiskt.

Inkommande fakturor tolkas och registreras automatiskt – och du får dessutom ett förslag på hur de kan bokföras.

Mycket sköter du direkt i mobilen. Där håller du även koll på företaget tack vare smarta insikter, och ser åt vilket håll det går. Ju mer du bokför, desto bättre insikter.

Liten
Snabbare betalt och mindre jobb

Allt du kan göra med Mini. Med en stor skillnad: Det är för dig som tar betalt genom att fakturera. Vi hjälper dig med påminnelser, och ser till att du får betalt snabbare. Mindre administration och bättre likviditet, helt enkelt.

Det är också för dig som behöver hantera rot och rut. Eller som har återkommande kunder. Du sätter upp att fakturorna skapas, bokförs och skickas vid valda datum. Automatiskt.

Du kan även använda tjänster för finansiering. Genom att till exempel sälja dina fakturor ökar du likviditeten i företag, och slipper en del admin.

Perfekt för dig som har enskild firma!

Mellan
Betala ut lön och integrera dina system

Allt du kan göra med Mini och Liten. Här får du också möjlighet att integrera dina andra viktiga system till Fortnox. Kassa, bokning, projekt, material, tid, och så vidare. Det är så du får ut så mycket som möjligt av ditt företagande.

Betalar du ut lön till dig själv i ditt aktiebolag? Ange beloppet, före eller efter skatt, så räknar vi ut skatter och avgifter åt dig. Du kan även betala ut lön om du har ett par säsongs- eller timanställda i företaget.

En löneutbetalning per månad ingår. + 19 kr per extra löneutbetalning.

Stor
Allt för ett smartare företagande

Allt du kan göra med de andra paketen. Men det här är lösningen för dig som har stora behov.

Att du inte har anställda behöver inte betyda att du är liten. Eller att din verksamhet är ”enkel”.

Vi tror att du har många kunder. Hög omsättning. Du vill (och behöver) ha bättre koll än andra företagare. Det får du tack vare smarta verktyg för avancerad rapportering, budget, prognos och analys.

Nystartad? Då får du ju rabatt.
Nystartad? Då får du ju rabatt.

Som nystartad (om ditt företag inte är äldre än tre månader) får du testa valfritt paket kostnadsfritt i ett halvår. Då kanske beslutet om bokföringsprogram blir enklare att ta?

Ange koden NYSTARTAD i kassan när du valt ditt paket.

Koppling till ditt bank- och skattekonto

Se vad du kan göra!

Stor
Mellan
Liten
Mini
Bokföra
Automatisk bankkoppling
Automatisk bankkoppling
Automatisk koppling till Skatteverket
Automatisk koppling till Skatteverket
Automatisk bokföring av transaktioner
Automatisk bokföring av transaktioner
Automatisk momshantering
Automatisk momshantering
Digital företagsbrevlåda
Digital företagsbrevlåda
Rapporter
Rapporter
Leverantörsregister
Leverantörsregister
Verifikationer
Verifikationer
Hantera leverantörsfakturor
10 st kostnadsfria tolkningar
10 st kostnadsfria tolkningar
10 st kostnadsfria e-fakturor
10 st kostnadsfria e-fakturor
Automatisk tolkning av information
Automatisk tolkning av information
Bokföringsförslag
Bokföringsförslag
Fota pappersfakturor via appen
Fota pappersfakturor via appen
Skicka betalningar
Skicka betalningar
Företagskort
Kostnadsfritt att använda
Kostnadsfritt att använda
Fysiskt eller virtuellt kort
Fysiskt eller virtuellt kort
Kompatibelt med Apple och Google Pay
Kompatibelt med Apple och Google Pay
Möjlighet till kredit
Möjlighet till kredit
Individuella köpgränser
Individuella köpgränser
Notis om att fota kvitto vid köp
Notis om att fota kvitto vid köp
Följ utgifter i realtid
Följ utgifter i realtid
Hantera kvitton
10 st kostnadsfria tolkningar
10 st kostnadsfria tolkningar
Automatisk kvittohantering
Automatisk kvittohantering
Fota kvitton i appen
Fota kvitton i appen
Bokföringsförslag
Bokföringsförslag
Fortnox App
Smarta insikter
Smarta insikter
Hantera inkommande fakturor
Hantera inkommande fakturor
Registrera kvitton
Registrera kvitton
Fakturera
Fakturera
Hantera påminnelser
Hantera påminnelser
Fakturera
Skicka e-fakturor
Skicka e-fakturor
Inbetalning
Inbetalning
Återkommande fakturering
Återkommande fakturering
Automatisk påminnelsehantering
Automatisk påminnelsehantering
Vi sköter faktureringen åt dig
Vi sköter faktureringen åt dig
Designa dina fakturor
Designa dina fakturor
Artikelregister
Artikelregister
Kundregister
Kundregister
Paketartiklar
Paketartiklar
Prislistor
Prislistor
Rot/rut & grönt avdrag
Rot/rut & grönt avdrag
Fakturaportal för dina kunder
Fakturaportal för dina kunder
Fakturera utomlands
Fakturera utomlands
Automatisk bokföring av inbetalningar
Automatisk bokföring av inbetalningar
Betala ut lön
Betala ut i mobil eller på webb
Betala ut i mobil eller på webb
Betala ut utdelning
Betala ut utdelning
Koppling till Skatteverket
Koppling till Skatteverket
Automatisk AGI-deklaration
Automatisk AGI-deklaration
Tillägg eller avdrag på lönen
Tillägg eller avdrag på lönen
Automatisk bokföring av lönen
Automatisk bokföring av lönen
Automatisk beräkning av skatt
Automatisk beräkning av skatt
Hantera tjänsteresor
Hantera tjänsteresor
Integrera system
Integrationer
Integrationer
Avancerade rapporter
Rapportverktyg
Rapportverktyg
Budget- och prognosverktyg
Budget- och prognosverktyg
Analysverktyg
Analysverktyg
Det är inte som andra program för bokföring. Det finns ett smart tänk.

Kristoffer Karlsson, DJ och redovisningskonsult

Mer om produkterna i paketen

Osäker på vad du behöver?
Osäker på vad du behöver?

Gör vår köpguide och få svar på några minuter.

Vanliga frågor om Fortnox

Hur fungerar abonnemangen?

När du startar ett nytt abonnemang hos oss har du alltid 30 dagars öppet köp. Du kan binda abonnemanget kvartalsvis eller årsvis beroende på vilket betalningsintervall som passar dig bäst. Priserna är differentierade beroende på bindningstid. Du kan säga upp abonnemanget när som helst, dock senast 30 dagar före nästa faktureringsperiod påbörjas.

Första fakturan skickas via e-post 30 dagar efter att du genomfört din beställning.

Hur lägger jag till fler användare?

Är ni flera som som ska samarbeta och behöver åtkomst till programmet behövs en licens per användare och program. Du kan lägga till fler användare på två sätt:

  • I checkouten (efter att du har valt paket) väljer du det antal användare som ska läggas till för respektive program.

  • När du loggar in på ditt abonnemang efter att du har beställt ditt paket.

Antalet användare är obegränsat.

Hur kommer jag igång med programmet?

Fortnox är enkelt att komma igång med – men givetvis finns hjälp att få längs vägen. Vi har ett användarstöd i programmet och personlig support via telefon och chatt – helt kostnadsfritt. 

Därutöver har vi digitala kurser och företagsanpassade utbildningar som hjälper dig att komma igång och arbeta på bästa möjliga vis i programmet.

Läs mer om våra utbildningar


Hur fungerar de fria tolkningarna samt e-faktura?

10 st tolkningar av leverantörsfakturor, 10 st mottagna e-fakturor samt 10 st tolkningar av kvitton ingår kostnadsfritt (antalet gäller per månad).

Detta gäller samtliga paket och oavsett vilken tidpunkt i månaden du beställer ditt paket. Oanvända tolkningar/mottagna e-fakturor under innevarande månad, överförs inte till nästa månad.

Från och med den elfte tolkningen/mottagna e-fakturan per månad, tillkommer en kostnad på 4,90 kr per tolkning/mottagen e-faktura.

Kan jag hantera flera företag i Fortnox?

I Fortnox hanterar man ett organisationsnummer per abonnemang. Det finns inget sätt att skilja två olika bolags eller bolagsformers bokföring åt i ett och samma abonnemang. 

Med vår lösning Bolagshanteraren kan du dock samla dina olika företag under ett och samma inlogg så att du enkelt kan navigera mellan de olika abonnemangen.

Läs mer om Bolagshanteraren ›


Kan jag få hjälp av en redovisningsbyrå?

Självklart! Fortnox används av tusentals redovisningskonsulter över hela landet, vilket gör att hjälp alltid finns nära till hands. Ni bestämmer själva upplägg – om du vill göra det mesta av jobbet själv medan byrån sköter avstämningar och rapportering, eller om du önskar att byrån även sköter det löpande ekonomiarbetet. Med vår plattform är det enkelt att samarbeta!

Hitta en redovisningsbyrå som använder Fortnox ›


Kan även större företag använda Fortnox?

Utöver våra egna program och tjänster finns över 500 externa system att koppla till Fortnox – till exempel kassasystem, webbshoppar och workflowsystem. Möjligheterna att bygga ert alldeles egna affärssystem med Fortnox som plattform är därmed närmast obegränsade, vilket gör att vi passar även för större företag.

Lösningar för större företag ›


Villkor för erbjudandet till nystartade företag

Koden gäller endast för dig som startat ett företag under de senaste tre månaderna, räknat från beställningstillfället. Om du inte uppfyller villkoret kommer du att faktureras enligt ordinarie pris för det aktuella paketet.

Koden avser en licens per program samt 10 st tolkningar av leverantörsfakturor, 10 st mottagna e-fakturor samt 10 st tolkningar av kvitton (antalet gäller per månad). Fler program och användare kan du enkelt lägga till när du är inloggad i Fortnox. Koden täcker inte kostnaden för eventuella tilläggsbeställningar.

Efter den kostnadsfria perioden gäller ordinarie pris. Koden går inte att kombinera med eventuella erbjudanden/rabatter.

Eventuella uppsägningar ska vara Fortnox tillhanda senast 30 dagar innan rabattperioden upphör. Vid uppsägning kan bara hela paketet sägas upp, inte enstaka licenser.

Vill du prata med oss?

Vi hjälper dig med dina frågor

Fyll i dina uppgifter nedan så kontaktar vi dig så snart som möjligt.

Genom att kontakta Fortnox kommer dina personuppgifter behandlas enligt Fortnox Integritetsmeddelande