Koppla ihop med ett ärendehanteringssystem
På en advokatfirma är det mycket att hålla koll på. Det är lagar och regler, hantering av dokument, arbetad tid kopplat till varje enskild klient och dessutom se till att få betalt för arbetet. Med en koppling mellan ditt ekonomi- och tidredovisningsprogram får du en översikt av ditt arbete. Du får dessutom tillgång till dina uppgifter och informationen förs automatiskt över mellan systemen. Nedan är några exempel på vanliga integrationer för jurister.
Populära integrationer
Advisor247 är en fantastisk lösning för advokatbyråer som vill höja sin produktivitet, effektivitet och tillgänglighet till professionella applikationer. Molnbaserad och kraftfull, Advisor247 har förmågan att hantera, förenkla och digitalisera hela advokatprocessen.
TimeApp Advokat är ett webbaserat advokatsystem med bl a tidrapportering, fakturering, kostnadsräkningar och flexibla rapporter. Registrera alla dina klienter och ärenden. Information som anges om en klient eller ett ärende, blir sökbart.
Optimera din juridiska verksamhet och frigör mer tid för att fokusera på klienternas behov med KATS. Genom en kombination av enkelhet, flexibilitet och användarvänlighet hjälper KATS dig att effektivisera arbetsflödet och öka produktiviteten.
Helhetslösning för dig som jurist
Med flera klienter samtidigt är det inte bara utmanande att hålla isär ärenden, utan det ökar också mängden dokument och e-posthantering. Om du registrerar alla dina klienter och ärenden i ett och samma verksamhetssystem kan du enkelt hålla koll på din arbetade tid för respektive ärende.
Med ett tidrapporteringssystem kan du rapportera tider, kostnader och utlägg för dina ärenden. Du får en översikt över dina timmar och hur mycket jobb du har bockat av. Dessutom kan du koppla samman tidrapporteringen med ditt ekonomisystem så den arbetade tiden kopplas till rätt ärende och faktureringsunderlag.
Som jurist är det viktigt med tydlig och systematisk hantering av data- och informationshantering. Informationsutbytet mellan advokatens klienter, experter och kontakter ska ske på ett säkert sätt.
Med ett dokumenthanteringssystem kan du arbeta mer säkert och se till att alla parter delar insikter. Med en säker delning av filer, fakturor, uppgifter och kalendrar minskar behovet av anteckningar och konversationer via mejl. Och du följer kraven om GDPR.
Klienter, ärenden, dokument och tidsregistrering är bara en del av arbetet på en advokatfirma. Utöver detta ska du även ta hand om förskott, utlägg och obetalda kundfordringar. Genom att integrera ärendehantering, tidsregistrering och dokumenthantering med ditt ekonomisystem sammanförs allt i en lösning.
Mer om Fortnox
Ett enkelt bokföringsprogram där du får ditt bank- och skattekonto bokfört helt automatiskt. Även din kvittohantering automatiseras med vårt företagskort.
Ta betalt av dina kunder med ett par klick. Fakturorna skickas helt digitalt via e-post eller e-faktura. När du får betalt matchas och bokförs betalningen mot rätt faktura – helt automatiskt.
Komplett och enkel lönehantering som passar alla företag oavsett storlek! Programmet är uppdaterat med aktuella skattetabeller, lagar och regler – så att du enkelt kan ta hand om lönerna själv.
Våra kunder berättar
"Från Enhanza kan vi ladda ner ett komplett dataset för Power BI där alla tabeller och våra relationer redan är klara. Vidare har vi även anslutit vårt CRM-verktyg till Power BI för att kombinera all data från Fortnox. Det ger oss en tydlig översikt över kundfordringar och andra ekonomiska flöden. Dessutom besparar det oss flera dagars kostsamt konsultarbete."
Juristbyrån Ezlegal använder Fortnox affärssystem för sin ekonomiska verksamhet. Med hjälp av integrationen Enhanza kan de i realtid kombinera och analysera sin data i Fortnox med data från sitt CRM-system.
Vi berättar gärna mer
Allt om företagande
Välkommen att kontakta oss
FAQ
Fortnox är enkelt att komma igång med – men givetvis finns hjälp att få längs vägen. Vi har ett användarstöd i programmet och personlig support via telefon och chatt – helt kostnadsfritt.
Därutöver har vi digitala kurser och företagsanpassade utbildningar som hjälper dig att komma igång och arbeta på bästa möjliga vis i programmet.
När du startar ett nytt abonnemang hos oss har du alltid 30 dagars öppet köp. Du kan binda abonnemanget kvartalsvis eller årsvis beroende på vilket betalningsintervall som passar dig bäst. Priserna är differentierade beroende på bindningstid. Du kan säga upp abonnemanget när som helst, dock senast 30 dagar före nästa faktureringsperiod påbörjas.
Första fakturan skickas via e-post 30 dagar efter att du genomfört din beställning.
I Fortnox hanterar man ett organisationsnummer per abonnemang. Det finns inget sätt att skilja två olika bolags eller bolagsformers bokföring åt i ett och samma abonnemang.
Med vår lösning Bolagshanteraren kan du dock samla dina olika företag under ett och samma inlogg så att du enkelt kan navigera mellan de olika abonnemangen.
Läs mer om Bolagshanteraren ›
Utöver våra egna program och tjänster finns över 500 externa system att koppla till Fortnox – till exempel kassasystem, webbshoppar och workflowsystem. Möjligheterna att bygga ert alldeles egna affärssystem med Fortnox som plattform är därmed närmast obegränsade, vilket gör att vi passar även för större företag.
Lösningar för större företag ›
Har du redan ett bokföringsprogram men känner att Fortnox bättre passar dina behov? Inga problem! Vi hjälper dig att byta system snabbt och smidigt när det passar dig, du behöver inte vänta till ett nytt räkenskapsår.