Kvinna står utanför fastighet
Fastighetsverksamhet

Gör det enklare att driva fastighetsbolag

Med Fortnox molnbaserade ekonomisystem blir det enklare och effektivare att driva ditt fastighetsbolag. Genom att koppla ihop Fortnox med dina verksamhetssystem slipper du dubbelarbete och får en enklare hantering av bland annat hyresköer och serviceordrar – och dessutom full koll på ditt företag i realtid.

Koppla ihop med ett fastighetssystem

Att förvalta fastigheter kan kännas utmanande. Du ska ha koll på lediga objekt redo för uthyrning, hyresavier, fakturering, bokföring och samtidigt ha en god kommunikation med dina hyresgäster.

Med integrationer kan du förvalta dina fastigheter på ett automatiserat och hållbart sätt. Genom att samla alla dina verksamhetssystem på ett ställe slipper du dubbelarbete, samtidigt som all bokföring förs över automatiskt till ditt ekonomisystem. Nedan är några exempel på vanliga integrationer för fastighetsägare.

Branschlösningar för fastighetsverksamheter

Populära integrationer

dinhyresvärd logo
Dinhyresvärd

DinHyresvärd är ett modernt och enkelt sätt att förvalta dina fastigheter. Systemet erbjuder fullständig hantering av hyreskontrakt och fastighetsbestånd med genomtänkta standardinställningar baserade på lång erfarenhet av fastighetsförvaltning.

mowida logo
Mowida AB

Med basen i Umeå och verksamhet i hela Sverige erbjuder Mowida ett enkelt fastighetssystem som ger dig fullständig kontroll med minimal administration och ansträngning. Och sköter hela implementationen (Hemsida, fastighetssystem, ekonomisystem)

real fastighetssystem logo
Real fastighetssystem

Real är ett helt webbaserat fastighetssystem som gör vardagen enklare om du är fastighetsägare eller förvaltare av hyresrätter, BRF: er eller lokaler. Systemet är komplett och användarvänligt.

tecta fastighetssystem logo
Tecta fastighetssystem

Få kontroll över din förvaltning med en molnbaserad fastighetslösning, där ditt bestånd bestämmer priset istället för en licenskostnad. Samla avtal, avisering, ärendehantering och kreditkontroll i molnet. Tecta - som fastighetsförvaltning borde vara.

Helhetslösning för fastighetsverksamheter

Man och kvinna pratar framför dator
Hantera hyresavtal och aviseringar
Hantera hyresavtal och aviseringar

Som fastighetsägare finns det många delar som spelar in i vardagen. Du ska bland annat ha koll på alla intäkter, hyresjusteringar och göra kreditupplysningar på potentiella hyresgäster.

Med ett fastighetssystem som har funktioner för hyresavtal, aviseringar, kreditkontroll och inkassoservice förenklas din vardag. Du får full koll på de tekniska delarna och kan smidigt hantera all administration. Dessutom förs informationen automatiskt mellan systemen, så du slipper dubbelarbete.

Ritning på en dator
Översikt av dina hyresgäster och fastigheter
Översikt av dina hyresgäster och fastigheter

Som fastighetsägare händer det att man förlorar hyresintäkter, vanligtvis beror det på att man inte har hittat någon ny hyresgäst i tid. Men det kan också handla om bristande överblick. 

Med ett verksamhetssystem kan du enkelt samla dina avtal, hålla koll på vad som är tillgängligt för uthyrning och få en översikt av dina hyresgäster och fastigheter.

Man sitter i ett rum
Ta kontroll över alla administrativa delar
Ta kontroll över alla administrativa delar

Som fastighetsägare ansvarar du för att fastigheten fungerar som den ska och att dina hyresgäster trivs. Dessutom är det en hel del administrativt arbete som måste hanteras. 

Samla alla dina fastighetsuppgifter och det administrativa arbetet på ett och samma ställe. Med integrationer kan du koppla samman ditt fastighetssystem med ditt ekonomisystem. Vilket gör att dina hyresavtal och insättningar samlas in och registreras i ekonomisystemet – helt automatiskt. Och du slipper fylla i uppgifterna själv i båda systemen.

Mer om Fortnox

Bokföringsprogram

Ett enkelt bokföringsprogram där du får ditt bank- och skattekonto bokfört helt automatiskt. Även din kvittohantering automatiseras med vårt företagskort.

Faktureringsprogram

Ta betalt av dina kunder med ett par klick. Fakturorna skickas helt digitalt via e-post eller e-faktura. När du får betalt matchas och bokförs betalningen mot rätt faktura – helt automatiskt.

Löneprogram

Komplett och enkel lönehantering som passar alla företag oavsett storlek! Programmet är uppdaterat med aktuella skattetabeller, lagar och regler – så att du enkelt kan ta hand om lönerna själv.

Våra kunder berättar

“För en koncern med 40 olika bolag är kanske inte Fortnox det självklara valet som affärssystem. Men tack vare ett öppet API och färdiga integrationer lyckades vi designa en lösning som täcker våra behov. Eftersom vi behöver en samlad bild av fakturor i koncernen och arbetar med att sätta upp komplexa attestflöden så hade vi inte klarat oss med Fortnox egna program för leverantörsfakturor. MediusGo blev därför ett perfekt komplement.”

Croisette Real Estate Partner grundades 2015 med idén om att utmana och konkurrensutsätta gamla strukturer inom fastighetsbranschen. Med krav på digitalisering, automatisering och användarvänlighet sökte det snabbväxande företaget ett affärssystem som kunde hantera leverantörsfakturor.

Nelly Fröjd, Group accountant & Team leader på Croisette.
Croisette kontor
Nyfiken på vad det kostar?

Vi berättar gärna mer

Lämna dina kontaktuppgifter nedan så hör vi av oss inom kort.

Genom att kontakta Fortnox kommer dina personuppgifter behandlas enligt Fortnox Integritetsmeddelande

Vill du lära dig mer?

Allt om företagande

Att vara egenföretagare ska vara enkelt. I Fortnox Företagsguide hjälper vi dig med allt som har med företagande att göra – allt från att starta och driva, till mer detaljerad information om bokföring, lön samt skatter och moms.
Behöver du hjälp?

Välkommen att kontakta oss

Har du frågor?

FAQ

Här besvarar vi några av de vanligaste funderingarna kring hur det fungerar att komma igång med Fortnox. Kontakta oss om du hittar du inte svar på det du söker.
Hur kommer jag igång med programmet?

Fortnox är enkelt att komma igång med – men givetvis finns hjälp att få längs vägen. Vi har ett användarstöd i programmet och personlig support via telefon och chatt – helt kostnadsfritt. 

Därutöver har vi digitala kurser och företagsanpassade utbildningar som hjälper dig att komma igång och arbeta på bästa möjliga vis i programmet.

Läs mer om våra utbildningar


Hur fungerar abonnemangen?

När du startar ett nytt abonnemang hos oss har du alltid 30 dagars öppet köp. Du kan binda abonnemanget kvartalsvis eller årsvis beroende på vilket betalningsintervall som passar dig bäst. Priserna är differentierade beroende på bindningstid. Du kan säga upp abonnemanget när som helst, dock senast 30 dagar före nästa faktureringsperiod påbörjas.

Första fakturan skickas via e-post 30 dagar efter att du genomfört din beställning.

Kan jag hantera flera företag i Fortnox?

I Fortnox hanterar man ett organisationsnummer per abonnemang. Det finns inget sätt att skilja två olika bolags eller bolagsformers bokföring åt i ett och samma abonnemang. 

Med vår lösning Bolagshanteraren kan du dock samla dina olika företag under ett och samma inlogg så att du enkelt kan navigera mellan de olika abonnemangen.

Läs mer om Bolagshanteraren ›


Kan även större företag använda Fortnox?

Utöver våra egna program och tjänster finns över 500 externa system att koppla till Fortnox – till exempel kassasystem, webbshoppar och workflowsystem. Möjligheterna att bygga ert alldeles egna affärssystem med Fortnox som plattform är därmed närmast obegränsade, vilket gör att vi passar även för större företag.

Lösningar för större företag ›


Hur byter jag till Fortnox?

Har du redan ett bokföringsprogram men känner att Fortnox bättre passar dina behov? Inga problem! Vi hjälper dig att byta system snabbt och smidigt när det passar dig, du behöver inte vänta till ett nytt räkenskapsår.

Läs mer om hur du byter till Fortnox  ›

Besök vårt användarstöd