Butik

Gör det enklare att driva butik

Med Fortnox kopplat till ditt kassasystem hanteras lager, kunder, statistik och intäkter samt försäljningsprocessen. Tack vare integrationer kan du smidigt lägga till andra systemstöd som lojalitetsprogram och fler försäljningskanaler utan extra administration.

Koppla ihop med kassa, lager- och inköpssystem

Med integrerade system får du en helhet där alla delar arbetar tillsammans. Förutom en smidig försäljningsprocess där dagsavslutet skickas automatiskt till Fortnox får du även enklare inköps- och lagerhantering.

Du kan koppla ihop Fortnox med något eller några av de 500 unika verksamhetssystem som erbjuds via våra partners. Nedan är några exempel på vanliga integrationer för dig som driver butik.

Branschlösning för butik

Populära integrationer

TruePOS

TruePos Kassasystem har ett användarvänligt gränssnitt och alla smarta funktioner du behöver. Slipp den manuella inmatningen och spara många timmars bokföring varje månad.

Zettle by PayPal

Zettle by PayPal är en helhetslösning för småföretag. Vi hjälper dig att ta betalt, organisera din försäljning och fortsätta att utvecklas.

Yabie

Allt du behöver för att ta betalt, i ett smidigt och modernt paket. Yabies kassasystem är snabbt, pålitligt och enkelt att använda i både iPad och iPhone – med all funktionalitet du behöver och alla betalalternativ som dina kunder efterfrågar.

Helhetslösning för din butik

En person som tar betalt genom sin mobiltelefon mot en kortläsare
Löpande bokföring av kassarapporter
Löpande bokföring av kassarapporter

Kassasystemet är kärnan i din verksamhet. Se till att kassalösningen är anpassningsbar och kan justeras efter handelns ständiga förändringar – så att det blir enkelt för dig att hantera samt registrera försäljningen i butiken. 

Med ett mer avancerat kassasystem får du stöd för lager, inköp, statistik och kan integrera flera försäljningskanaler. Dessutom skickas dagsrapporten automatiskt vid dagsavslutet och bokförs. Du får en smidig automatiserad lösning som minskar det manuella arbetet samtidigt som du hela tiden har koll på butikens transaktioner.

Full kontroll på lagersaldo och lagervärde
Full kontroll på lagersaldo och lagervärde

Som butiksägare är det viktigt att ha koll på både lagersaldo och lagervärde för att undvika både överbelastning och brist på varor. Att hålla lagret i balans är ett stort ansvar, och den manuella delen kan snabbt bli både utmanande och tidskrävande. 

För att köpupplevelsen för dina kunder ska bli så bra som möjligt krävs en välplanerad strategi och optimering av lagerhanteringen. Med ett strukturerat lagersystem har du koll på både lagersaldo och lagervärde och kan automatisera din dagliga hantering av ordrar och inköp.

Hantering av försäljning i flera säljkanaler
Hantering av försäljning i flera säljkanaler

Vid försäljning i flera kanaler, till exempel via e-handel, marknadsplatser eller andra återförsäljare, är det vanligt att antalet order, leveranser och transaktioner ökar. För att enkelt kunna hantera hela försörjningskedjan behöver du en helhet där alla system arbetar tillsammans – så att dina kunder får en bra köpupplevelse.

Genom att koppla samman dina säljkanaler kan du samla all data för artiklar, kunder och leverantörer i ett system. Med allt samlat på samma ställe effektiviserar du ditt arbete samtidigt som du får full koll på din försäljning – från lager och inköp till transaktioner som överförs och bokförs i Fortnox.

Mer om Fortnox

Bokföringsprogram

Ett enkelt bokföringsprogram där du får ditt bank- och skattekonto bokfört helt automatiskt. Även din kvittohantering automatiseras med vårt företagskort.

Faktureringsprogram

Ta betalt av dina kunder med ett par klick. Fakturorna skickas helt digitalt via e-post eller e-faktura. När du får betalt matchas och bokförs betalningen mot rätt faktura – helt automatiskt.

Löneprogram

Komplett och enkel lönehantering som passar alla företag oavsett storlek! Programmet är uppdaterat med aktuella skattetabeller, lagar och regler – så att du enkelt kan ta hand om lönerna själv.

Våra kunder berättar

"Att ha ett system som är enkelt och går att utveckla och justera efter förändringarna i handeln är viktigt. Boxnet kassasystem har också flera funktioner utöver kassasystemet, bland annat kan systemet hantera lagerstatus, kundklubb, faktura, order, statistik och koppling mot Fortnox."

Matz Gustafsson, tidigare VD för Järnia-kedjan och ägare av butiken i Lerum, visste att han ville ha ett molnbaserat kassasystem som är enkelt att anpassa efter affärernas krav och villkor. Lösningen hittade han i Boxnet kassasystem, som idag heter Crona POS.

Matz Gustafsson, Järnia-kedjan
Ikon plus_calendar
30 dagar öppet köp
Ikon plus_cloudwifi
Molnbaserat
Ikon plus_support
Fri support
Ikon plus_users
Fler än 500 000 kunder
Nyfiken på vad det kostar?

Vi berättar gärna mer

Lämna dina kontaktuppgifter nedan så hör vi av oss inom kort.

Genom att kontakta Fortnox kommer dina personuppgifter behandlas enligt Fortnox Integritetsmeddelande

Vill du lära dig mer?

Allt om företagande

Att vara egenföretagare ska vara enkelt. I Fortnox Företagsguide hjälper vi dig med allt som har med företagande att göra – allt från att starta och driva, till mer detaljerad information om bokföring, lön samt skatter och moms.
Behöver du hjälp?

Välkommen att kontakta oss

Har du frågor?

FAQ

Här besvarar vi några av de vanligaste funderingarna kring hur det fungerar att komma igång med Fortnox. Kontakta oss om du inte hittar svar på det du söker.

Hur kommer jag igång med programmet?

Fortnox är enkelt att komma igång med – men givetvis finns hjälp att få längs vägen. Vi har ett användarstöd i programmet och personlig support via telefon och chatt – helt kostnadsfritt. 

Därutöver har vi digitala kurser och företagsanpassade utbildningar som hjälper dig att komma igång och arbeta på bästa möjliga vis i programmet.

Läs mer om våra utbildningar


Hur fungerar abonnemangen?

När du startar ett nytt abonnemang hos oss har du alltid 30 dagars öppet köp. Du kan binda abonnemanget kvartalsvis eller årsvis beroende på vilket betalningsintervall som passar dig bäst. Priserna är differentierade beroende på bindningstid. Du kan säga upp abonnemanget när som helst, dock senast 30 dagar före nästa faktureringsperiod påbörjas.

Första fakturan skickas via e-post 30 dagar efter att du genomfört din beställning.

Kan jag hantera flera företag i Fortnox?

I Fortnox hanterar man ett organisationsnummer per abonnemang. Det finns inget sätt att skilja två olika bolags eller bolagsformers bokföring åt i ett och samma abonnemang. 

Med vår lösning Bolagshanteraren kan du dock samla dina olika företag under ett och samma inlogg så att du enkelt kan navigera mellan de olika abonnemangen.

Läs mer om Bolagshanteraren ›


Kan även större företag använda Fortnox?

Utöver våra egna program och tjänster finns över 500 externa system att koppla till Fortnox – till exempel kassasystem, webbshoppar och workflowsystem. Möjligheterna att bygga ert alldeles egna affärssystem med Fortnox som plattform är därmed närmast obegränsade, vilket gör att vi passar även för större företag.

Lösningar för större företag ›


Hur byter jag till Fortnox?

Har du redan ett bokföringsprogram men känner att Fortnox bättre passar dina behov? Inga problem! Vi hjälper dig att byta system snabbt och smidigt när det passar dig, du behöver inte vänta till ett nytt räkenskapsår.

Läs mer om hur du byter till Fortnox  ›

Besök vårt användarstöd

Relaterat innehåll

En man som står i en butik
Starta företag
Vill du starta en butik? Så gör du

Olika branscher kräver olika saker att tänka på när man startar företag. Vi har sammanställt en guide med smarta tips och vad du bör tänka på innan portarna till butiken öppnas.

E-handel
För dig som driver e-handel

I e-handelsbranschen är behovet av insikter, analyser och snabba beslut avgörande – effektivisera ditt arbete med synkade system.

Kundberättelse
Åtta olika kassaplatser inget problem med smart integration

Jonas Westerberg har arbetat med TruePOS kassasystem i tio år och tack vare integrationen till Fortnox minskar de en hel del manuellt arbete.

Kundberättelse
Kanelbulledryck och Semmelsoda lockar kunder

Sedan start 2016 har Soda Nation utvecklats och nu bedrivs även grossistverksamhet. Tillsammans med Fortnox underlättas bokföringen och köpen som görs i kassan varje dag.