Publicerad: 13 maj 2008|Senast uppdaterad: 20 juli 2018

LR REVISION VÄLJER FORTNOX INTERNETBASERADE PROGRAM

Efter att ett par av delägarföretagen utvärderat Fortnox program en tid har LR Revision nu valt att teckna ett centralt avtal med Fortnox. Avtalet innebär att alla anställda inom LR Revision får tillgång till Fortnox internetbaserade program för att sköta kunders administration. Martin Johansson, VD på LR Revision, kommenterar avtalet med Fortnox:

- När ett par av våra delägarföretag utvärderat Fortnox var de mycket positiva. Att arbeta med Fortnox internetbaserade program har visat sig ge stora fördelar och möjligheter till nya samarbetsformer med våra kunder. Detta kommer att ge oss viktiga konkurrensfördelar nu och i framtiden.

Jens Collskog, försäljningschef på Fortnox, kommenterar affären med LR Revision:

- Med avtalet med LR Revision bevisar vi återigen att vi har det mest attraktiva erbjudandet för byråer och deras kunder. Med våra internetbaserade program kan byråer och deras kunder skapa nya, mer effektiva och flexibla, samarbetsformer. Våra låga priser och kraftfulla men ändå lättanvända program gör beslutet för en byrå enkelt.

Jan Älmeby, VD på Fortnox, kommenterar:

- Konkurrensen inom redovisnings- och revisionsbranschen är hårdare än på många år. Med våra internetbaserade program får våra byråkunder en konkurrensfördel, genom att de kan erbjuda sina kunder moderna, effektiva och flexibla samarbetsmöjligheter. Detta kommer att vara en förutsättning för att överleva den allt hårdare konkurrensen i byråbranschen.

För mer information kontakta:

Martin Johansson, VD LR Revision, 0705-959290

Jens Collskog, Försäljningschef Fortnox AB, 0733-632300

Jan Älmeby, VD Fortnox AB, 0708-373255

Fortnox är Sveriges ledande leverantör av internetbaserade program för bland annat bokföring, fakturering, säljstöd och e-handel till mindre och medelstora företag. Programmen kan nås från vilken internetansluten dator som helst över hela världen. Fortnox är listat på NGM Nordic MTF.