Publicerad: 27 juni 2016|Senast uppdaterad: 20 juli 2018

Fortnox AB (publ) ingår samarbete med EY

Samarbetet innebär att EY kommer att erbjuda  små- och medelstora företag i Sverige Fortnox internetbaserade program för bland annat bokföring, fakturering, offert/order, attest och lön.

EY är ett av världens ledande företag inom revision, redovisning, skatt och affärsrådgivning med 220 000 medarbetare i 150 länder. I Sverige har EY mer än 2200 medarbetare vid 57 kontor.

”Vi är mycket glada och stolta över att EY har valt oss och våra lösningar för att utveckla och förbättra samarbetet med sina kunder”, säger Sara Arildsson, VD för Fortnox.

”Fortnox utgör ett viktigt komplement i vår systemportfölj för digitala tjänster. Vi vidareutvecklar kontinuerligt vårt erbjudande för att kunna tillhandahålla marknadens bästa tjänster och teknisk funktionalitet som underlättar vardagen för våra kunder”, säger Stefan Engdahl, chef för Local Regions, EY Sverige.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Sara Arildsson, VD Fortnox, 070-86 330 39, sara.arildsson@fortnox.se

Stefan Engdahl, ansvarig för Local Regions, EY Sverige, 036-30 10 00, stefan.engdahl@se.ey.com