Publicerad: 24 maj 2016|Senast uppdaterad: 20 juli 2018

Fortnox lanserar smartare inköp för Sveriges småföretagare

Tanken bakom tjänsten är lika smart som enkel - genom att förhandla i grupp ökar inköpskraften så att Sveriges småföretagare kan erbjudas lika bra priser och villkor som större företag.

Fortnox har tagit hjälp av inköpsproffs som har förhandlat fram ett stort antal ram- och rabattavtal för Sveriges småföretagares räkning och arbetet med att leta bra leverantörer och jämföra och bevaka priser är redan gjort. Smarta lösningar som förenklar inköpsprocesserna erbjuds, bland annat en inloggning till alla leverantörer, reklamationshantering och samlingsfakturor direkt in i programmet, konterade och klara.

Redan från start finns avtal med färdigförhandlade priser med flertalet olika leverantörer t.ex. Posten, Lyreco, DHL, Staples, Preem, Vattenfall, Scandic Hotels, Trygg Hansa och Taxi Kurir.

”Med tjänsten Fortnox Smarta inköp tar vi ytterligare ett steg mot att uppfylla vår vision om att vara Småföretagens bästa vän. Vi kommer successivt att bygga ut tjänsten genom att lägga till fler leverantörer och fler branscher”, säger Sara Arildsson, VD för Fortnox.

Det finns mycket tid och pengar för landets småföretagare att spara genom att använda Fortnox Smarta inköp. Funktionen är enkel och månadsavgiften på 59 kronor betalar sig snabbt.

Tjänsten Fortnox Smarta inköp är ett samarbete med Lessmore och blir tillgänglig i juni.

”Fortnox och Lessmore är en ”perfect match” där integrationen av inköpsprocessen sparar både tid och pengar åt kunderna”, säger Fredrik Kilenius, VD på Lessmore.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Sara Arildsson, VD Fortnox AB, 070-86 330 39, sara.arildsson@fortnox.se