Publicerad: 2 december 2014|Senast uppdaterad: 20 juli 2018

Prestigefyllt prisregn över snabbväxande Fortnox

Fortnox har den senaste tiden tilldelats flera prestigefyllda utmärkelser. I oktober utsåg Dagens Industri företaget till ett av Sveriges Gasellföretag. Det är andra året i rad som Fortnox placerar sig i den exklusiva skaran av de företag som växt snabbast i Sverige de senaste tre åren.

I början av november offentliggjordes att Fortnox för fjärde året i rad kvalificerar sig för Deloitte Sweden Technology Fast 50. – Med en tillväxt på 320 procent de senaste fem åren är de ett av de snabbast växande teknologiföretagen.

Sweden Technology Fast 50 är den enda utmärkelsen som riktar sig specifikt till teknologiföretag i Sverige och delas ut i samarbete med Svenska Riskkapitalföreningen och Teknikföretagen. Rankingen inkluderar såväl publika som privata bolag och omfattar all typ av teknik, från internet, datorutrustning och media till bioteknik.

Nyligen tillkännagavs också att Fortnox för andra året utsetts till ett av Sveriges HIT-företag (Hype, Innovation, Tillväxt) av branschtidningens Computer Sweden. Fortnox avancerar i år till sjätte plats bland de totalt 50 företagen på HIT-listan.

”Jag är både imponerad och hedrad över utmärkelserna. Det är inget annat företag som har lyckats med bedriften att ta hem alla tre utmärkelserna samtidigt. Dessutom för andra året i rad. Prisernas betyder jättemycket for oss. De visar att vi gör rätt, men är också en viktig sporre i vårt fortsatta arbete”, säger Sara Arildsson, VD för Fortnox AB.

Information om utmärkelserna:

Dagens Industri Gasellföretag

Deloitte Sweden Technology Fast 50

HIT-företagen

För ytterligare information vänligen kontakta:

Sara Arildsson, VD Fortnox AB, 0708 63 3039, sara.arildsson@fortnox.se