Ledig tjänst - ansök idag

Product Owner - Starta bolag / Lagerbolag

Vi tror på ett samhälle format av framgångsrika företag där entreprenörskap och samhällsnytta går hand i hand. Att vara en del av Fortnox är att vara en del av en ständig förändring - en förändring där du själv bestämmer hur långt du vill nå. Vårt största fokus är att ge dig rätt förutsättningar att få leva din passion tillsammans med oss. Var du kommer ifrån är inte relevant - det är vart du är på väg som är intressant för oss. Precis som vi igår inte kunde drömma om det Fortnox som finns idag, så kan du vara med och forma vilka vi är imorgon.

Om tjänsten
Som Product Owner i team Top Shelf på Fortnox arbetar du främst med att planera och driva den dagliga verksamheten för ett team bestående av fyra utvecklare, en testare och en produktdesigner. Teamet utvecklar primärt tekniska tjänster, lösningar och leveranser som syftar till att förenkla och förbättra försäljningen av lagerbolag, bolagsändringar samt kommande initiativ som ska underlätta nyföretagande i Sverige.

Top Shelf äger även de interna tjänster som våra kollegor har som huvudverktyg i sitt dagliga arbete. I din roll är du dessutom sidekick till Lagerbolagsverksamhetens affärsutvecklare, där du förväntas kunna föra tekniska dialoger med externa aktörer såsom myndigheter och banker för att sedan kunna omsätta dessa till initiativ, epics och tasks i JIRA. Om du inte redan har goda kunskaper inom AML (Anti-Money Laundering) kommer du utbildas inom detta då Starta bolags- verksamheten har skyldigheter att förhindra osund företagsamhet och konkret brottslighet.

Just nu jobbar teamet enligt SCRUM, sprintbaserat och den dagliga kommunikationen i teamet sker uteslutande på engelska.

Om dig
Som person är du inlyssnande, kan enkelt ta beslut och är bra på att hitta lösningar som underlättar för såväl våra egna administratörer som för kunder. Vidare är du kommunikativ och kan med enkelhet föra tekniska dialoger med såväl interna- som externa stakeholders. Du har även ett intresse, förståelse och bred kunskap inom sälj, marknad och analys av digitala tjänster.

Du trivs i gränslandet mellan teknik och användarbehov och du förstår både affären och tekniken. Du navigerar framgångsrikt i vår organisation och kan med enkelhet anpassa dig till och kommunicera med olika stakeholders samt att du på ett okomplicerat vis kan prata om dina idéer.

Du har flera års erfarenhet av att arbeta nära ett utvecklingsteam och kanske har tidigare erfarenhet av att vara just produktägare, kravanalytiker eller projektledare. Oavsett tidigare roller är det viktigt att du har en drivkraft att hålla dig uppdaterad inom verksamhetsområdet och att du strävar efter att vara innovativ och nyskapande.

Om Fortnox
Fortnox AB (publ) är en företagsplattform som knyter samman människor, företag och organisationer. Vi hjälper företag starta, växa och utvecklas. Med smarta tekniska produkter, lösningar och tjänster, och möjlighet att koppla ihop dem med hundratals externa parter, är vi ett nav för företagande i Sverige. Vår vision är att skapa ett välmående samhälle format av framgångsrika företag. Fortnox grundades 2001 och har huvudkontor i Växjö samt kontor i Malmö, Linköping och Stockholm. Aktien är noterad på Nasdaq Stockholm. För ytterligare information se www.fortnox.se .

Välkommen med din ansökan!

Ansök här

Bra att veta

Arbetsort: Växjö

Kontaktperson: Kristin Grön kristin.gron@fortnox.se

Sista ansökningsdatum: Urval och intervjuer sker löpande

Arbetstid: Heltid

Tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse

Ansök här