Projekt och kunder som upprättas i SmartDok upprättas även i Fortnox
Fakturaunderlag i SmartDok blir till fakturor i Fortnox
Synka maskintimmar mellan SmartDok och Fortnox.
Synka materialåtgång mellan SmartDok och Fortnox.
SmartDok är ett komplett rapporteringssystem som är anpassat för bygg- & anläggningsföretag. 30 00 företag med över 72 000 användare rapporterar dagligen i SmartDok. Anställda och inhyrda kan enkelt rapportera dagens arbete i en app. Det hjälper dig som företagare att hålla koll på såväl enskilda projekt som hela företaget.
Varför välja SmartDok:
Användarvänligt
Allt i en app - Ett system
Anpassat för bygg- & anläggningsbranschen
Mindre pappersarbete - Mer tid till annat
Rätt underlag för lön- & fakturering
Integrationsmöjligheter till ekonomi- & lönesystem.
När utfört arbete är inrapporterat på ett projekt i SmartDok kan du som administratör kontrollera detta och skapa ett fakturaunderlag med det du önskar ta betalt för, såsom timmar, material, maskiner, transporter osv. När fakturaunderlaget sparas i SmartDok skapas automatiskt en faktura för detta i Fortnox som du sedan enkelt kan skicka till kunden och bokföra. Du kan själv välja om du vill ha en detaljerad faktura eller en sammanställning av underlaget.
Integrationslicensen ingår i våra paket för företagare, så att du kan underlätta ditt företagande genom att koppla externa system till Fortnox.
Men hur går det till? Jo, systemen skickar information – till exempel underlag för bokföringen och faktureringen – mellan varandra. Du slipper dubbelregistrering och sparar tid. Och inte minst: du minimerar risken för fel.