Smart koppling: SmartDok

SmartDok icon

SmartDok

3.6(5 st)
101-200 företag använder

Så fungerar integrationen

  • Projekt och kunder som upprättas i SmartDok upprättas även i Fortnox

  • Fakturaunderlag i SmartDok blir till fakturor i Fortnox

  • Synka maskintimmar mellan SmartDok och Fortnox.

  • Synka materialåtgång mellan SmartDok och Fortnox.

SmartDok är ett komplett rapporteringssystem som är anpassat för bygg- & anläggningsföretag. 30 00 företag med över 72 000 användare rapporterar dagligen i SmartDok. Anställda och inhyrda kan enkelt rapportera dagens arbete i en app. Det hjälper dig som företagare att hålla koll på såväl enskilda projekt som hela företaget.

Varför välja SmartDok:

  • Användarvänligt

  • Allt i en app - Ett system

  • Anpassat för bygg- & anläggningsbranschen

  • Mindre pappersarbete - Mer tid till annat

  • Rätt underlag för lön- & fakturering

  • Integrationsmöjligheter till ekonomi- & lönesystem.

Så fungerar kopplingen med Fortnox

När utfört arbete är inrapporterat på ett projekt i SmartDok kan du som administratör kontrollera detta och skapa ett fakturaunderlag med det du önskar ta betalt för, såsom timmar, material, maskiner, transporter osv. När fakturaunderlaget sparas i SmartDok skapas automatiskt en faktura för detta i Fortnox som du sedan enkelt kan skicka till kunden och bokföra. Du kan själv välja om du vill ha en detaljerad faktura eller en sammanställning av underlaget.

Läs mer på Visma SmartDok AB's hemsida

Minimera risken för fel

Integrationslicensen ingår i våra paket för företagare, så att du kan underlätta ditt företagande genom att koppla externa system till Fortnox.

Men hur går det till? Jo, systemen skickar information – till exempel underlag för bokföringen och faktureringen – mellan varandra. Du slipper dubbelregistrering och sparar tid. Och inte minst: du minimerar risken för fel.