Så fungerar integrationen
Projekt och kunder som upprättas i SmartDok upprättas även i Fortnox
Fakturaunderlag i SmartDok blir till fakturor i Fortnox
Synka maskintimmar mellan SmartDok och Fortnox.
Synka materialåtgång mellan SmartDok och Fortnox.
Mer information
SmartDok är ett komplett rapporteringssystem som är anpassat för bygg- & anläggningsföretag. 30 00 företag med över 72 000 användare rapporterar dagligen i SmartDok. Anställda och inhyrda kan enkelt rapportera dagens arbete i en app. Det hjälper dig som företagare att hålla koll på såväl enskilda projekt som hela företaget.
Varför välja SmartDok:
Användarvänligt
Allt i en app - Ett system
Anpassat för bygg- & anläggningsbranschen
Mindre pappersarbete - Mer tid till annat
Rätt underlag för lön- & fakturering
Integrationsmöjligheter till ekonomi- & lönesystem.
Så fungerar kopplingen med Fortnox
När utfört arbete är inrapporterat på ett projekt i SmartDok kan du som administratör kontrollera detta och skapa ett fakturaunderlag med det du önskar ta betalt för, såsom timmar, material, maskiner, transporter osv. När fakturaunderlaget sparas i SmartDok skapas automatiskt en faktura för detta i Fortnox som du sedan enkelt kan skicka till kunden och bokföra. Du kan själv välja om du vill ha en detaljerad faktura eller en sammanställning av underlaget.
Betyg på SmartDok
Betyg på SmartDok

Integrationslicensen ingår i våra paket för företagare, så att du kan underlätta ditt företagande genom att koppla externa system till Fortnox.
Men hur går det till? Jo, systemen skickar information – till exempel underlag för bokföringen och faktureringen – mellan varandra. Du slipper dubbelregistrering och sparar tid. Och inte minst: du minimerar risken för fel.