Packflow icon
Smart koppling

Packflow

4.7(6 st)
0-25 företag använder

Enklare fraktbokning

Packflow automatiserar leverans- och frakthantering och gör fraktbokningen enkel och friktionsfri.

Mer information

Med vår direktkoppling hanterar du alla bokningar, sändningar och transportörer på ett och samma ställe, oavsett var du säljer, vilket sparar dig tid.

Med några klick skapar du alla nödvändiga dokument som etiketter, frakthandlingar, tulldokument, följesedlar, pack- och plocklistor. Bokningen (EDI) skickas automatiskt till transportören. Resultatet är en smidig och korrekt leverans varje gång och logisk överblick av hela processen från inkommen till packad och levererad order.

Packflow arbetar med de främsta transportörerna på den svenska marknaden, som DHL, Postnord, Budbee m.m.

Så fungerar kopplingen med Fortnox

  • Automatiserat flöde av orderinfo från och till Packflow

  • Plock- och packlistor, adressetiketter, dokument genereras i universellt PDF-format

  • Återkoppling av spårningsnummer och fraktsätt tillbaka till Fortnox

  • Låt Packflow välja fraktsätt utefter regler, såsom vikt, belopp, land etc.

  • Direktutskrift av fraktetiketter och dokument till etikett- och A4-skrivare

  • Automatiserad tulldeklaration såsom CN22 och CN23 vid export utanför EU

  • Sälj genom flera plattformar och hantera allt centralt i Packflow

  • Komplettera produktinfo i Packflow som krävs vid export

Läs mer på Packflow Sweden AB's hemsida

Betyg på Packflow

Företag utan anställda
måndag 12 juni 2023
Företag utan anställda
Sparar massor av tid och vi får allt som behövs för att hantera våra B2B ordrar. Fraktetiketter, plocklista, följesedlar m.m. Rekommenderas!
onsdag 4 sep. 2024
Effektivare plock och pack och flera försäljningskanaler blir samlat i ett system.
måndag 16 sep. 2024
Minimera risken för fel
Minimera risken för fel

Integrationslicensen ingår i våra paket för företagare, så att du kan underlätta ditt företagande genom att koppla externa system till Fortnox.

Men hur går det till? Jo, systemen skickar information – till exempel underlag för bokföringen och faktureringen – mellan varandra. Du slipper dubbelregistrering och sparar tid. Och inte minst: du minimerar risken för fel.