HiCore erbjuder för dig som grossist en lättarbetad offert och kundorder med faktureringsalternativ som, del-, eller samlingsfaktura. I HiCore kan du även skapa offerter, använda flera prislistor och får effektivt stöd för inköp.
Några av HiCores styrkor:
Offert/order/faktura – Stöd för del- och samlingsfaktura.
Prissättning – prislistor på kund eller kundgrupp,
Kundorderöversikt
Lager/logistik – rätt sortiment vid rätt tid, obegränsat med lagerställen, drop-shipping och fraktsedlar
Inköp – bristinköp, enhetshantering.
Inköpsorderöversikt
API med färdiga integrationer till externa partners
Analys/uppföljning
En effektiv helhetslösning – tillsammans med noga utvalda partners
Support – snabb och kunnig support ingår både via telefon och mail alla dagar och kvällar
Kunder som skapas i HiCore går över till Fortnox direkt. Uppdatering av kunder i HiCore går över till Fortnox automatiskt.
Faktura från HiCore går över till Fortnox direkt och behöver ingen ytterligare hantering. Fakturan landar i reskontran i Fortnox för bevakning av inbetalning.
I samband med faktura skapas kostnadsbokförs den.
Möjlighet till olika lagerkonton beroende på lager
Möjlighet till olika kostnadskonto beroende på varugrupp
Möjlighet att knyta kostnadsställe till lager, försäljningsställe, varugrupp eller på varje enskild order
Integrationslicensen ingår i våra paket för företagare, så att du kan underlätta ditt företagande genom att koppla externa system till Fortnox.
Men hur går det till? Jo, systemen skickar information – till exempel underlag för bokföringen och faktureringen – mellan varandra. Du slipper dubbelregistrering och sparar tid. Och inte minst: du minimerar risken för fel.