Smart koppling: Enhanza BI

Enhanza BI icon

Enhanza BI

4.9(14 st)
201-500 företag använder

Insikter i realtid

Enhanza tillgängliggör ALL din Fortnox-data, inte bara bokföringen. Använd enkel drag-and-drop eller anslut till ert befintliga datalager eller program (Power BI, Excel, Sheets, Looker Studio m.fl). Vi ger dig kostnadsfri rådgivning och onboarding.

Gör som Logitech och DHL:s åkerier. Använd Enhanza för att analysera din Fortnox-data!

Några exempel:

  • Hämta fakturarader till Google Sheets eller Microsoft Excel för att analysera försäljningshistorik, täckningsbidrag och säljprestation.

  • Utgår ifrån Enhanzas färdiga dataset i Microsoft Power BI för att bygga kraftfulla rapporter att dela i Teams.

  • Jämför egen budget/prognos i Google Sheets eller Microsoft Excel med utfall från Fortnox.

¹ Vi stödjer Google (Sheets, Looker Studio, Bigquery m.m). Microsoft (Excel, Power BI). Qlik. Tableau. Klipfolio m.fl.

Så fungerar kopplingen med Fortnox

Vår integration hämtar löpande och lagrar säkert tillgänglig data från Fortnox i Google Bigquery, den världsledande aktören för säker datahantering. Datan modelleras och kvalitetssäkras för att ge dig lättanvänd och pålitlig data.

Bigquery används bland annat av SEB, Bonnier och The New York Times. Du kan givetvis när du vill avsluta tjänsten. Då raderas all din data hos oss.

Läs mer på Enhanza AB's hemsida

Insikter bortom bokföringen!

  • Exempel: Vilka produkter ger högst täckningsbidrag (tabell)?
  • Exempel: Hur är våra kunder fördelade över landet (kartvy)?
  • Exempel: Vilken säljarna drar hem mest försäljning (stapeldiagram)?
  • Vilket rapportverktyg¹ passar just dig?
  • Vad berättar Fortnox-datan tillsammans med övrig affärsdata?

Funktioner

Analys

Rapportering

KPIer

Power BI

Dashboard

Visualisering

Budget

Google Looker Studio

Tableau

Excel

Byråstöd

Byrå

Minimera risken för fel

Integrationslicensen ingår i våra paket för företagare, så att du kan underlätta ditt företagande genom att koppla externa system till Fortnox.

Men hur går det till? Jo, systemen skickar information – till exempel underlag för bokföringen och faktureringen – mellan varandra. Du slipper dubbelregistrering och sparar tid. Och inte minst: du minimerar risken för fel.