Smart koppling: Fortnox & Capcito

Fortnox & Capcito icon

Fortnox & Capcito

2.8(121 st)
5000+ företag använder

Schysst finansiering för företagare

Capcito erbjuder flexibla finansieringstjänster i form av företagslån, fakturabelåning och fakturaköp. Vi garanterar schyssta priser och villkor, samt snabba utbetalningar. Läs mer om vårt utbud nedan.

  • Fakturabelåning: Använd era fakturor som säkerhet och få en löpande kredit som växer i takt med er försäljning. Ni betalar bara ränta för det belopp och den tidsperiod ni lånar.

  • Fakturaköp: Sälj era fakturor och få upp till 99 procent av värdet på ert konto inom ett dygn. Optimera kassaflödet och sänk företagets kreditrisk, samtidigt som ni slipper hantera utskick och påminnelser.

  • Företagslån: Ett företagslån helt utan dolda avgifter och krångliga villkor. Ni bestämmer lånebelopp i ansökan och kan justera löptiden under tiden ni lånar.

Så fungerar kopplingen med Fortnox

  • Få ett erbjudande direkt: Logga in enkelt och säkert med BankID. När ni kopplar upp Capcito mot Fortnox kan ni få ett ännu bättre erbjudande.

  • Ansök online: Vi analyserar er försäljning och tar fram ett erbjudande, oavsett om ni behöver pengar idag eller löpande likviditet över en längre period.

  • Utbetalning inom 24 timmar: Vid godkänd ansökan görs utbetalning direkt och pengarna är ofta på ert konto samma dag.

Läs mer på Capcito systems's hemsida

Fem fördelar med Capcito

  • Transparent - inga dolda eller fasta avgifter
  • Kreditbedömning baseras på realtidsdata från bokföring
  • Få en offert på minuter utan att binda upp dig
  • Automatisk bokföring
  • Personlig service med kort väntetid

Funktioner

Finansiering

Fakturabelåning

Fakturaköp

Företagslån

Kassaflöde

Likviditet

Minimera risken för fel

Integrationslicensen ingår i våra paket för företagare, så att du kan underlätta ditt företagande genom att koppla externa system till Fortnox.

Men hur går det till? Jo, systemen skickar information – till exempel underlag för bokföringen och faktureringen – mellan varandra. Du slipper dubbelregistrering och sparar tid. Och inte minst: du minimerar risken för fel.