Klarna Pro - AutomatiseraMera icon
Smart koppling

Klarna Pro - AutomatiseraMera

5.0(1 st)
51-100 företag använder

Förenkla och effektivisera med Klarna Pro

En integration som automatiskt sköter den löpande bokföringen av försäljning via Klarna, genom att skapa samlingsverifikationer i Fortnox baserat på Klarna avräkningsnotor.

Mer information

Klarna Avstämning Pro är speciellt utvecklat för bolaget som har en högre ordervolym, frekventa inbetalningar (ofta dagligen) och är, eller planerar att vara momsregistrerade i flertal länder.

Klarna Avstämning Pro skapar ett samlingsverifikat per dag eller per vecka för all försäljning under den perioden, och bokför detta i Fortnox Bokföringsmodul.

Kopplingen passar de som inte vill ha in kunder och kundfakturor i Fortnox kundreskontra (oftast finns ett externt affärssystem eller webbutik som hanterar det alldeles utmärkt), utan endast önskar sköta den löpande bokföringen.

Så fungerar kopplingen med Fortnox

Funktioner:

  • Skapar verifikationer utifrån vald verifikationsserie

  • Automatisk kontering av Klarnas avgifter samt moms

  • Sätt egna intäkt och momskonton utifrån behov. Perfekt för bolag som är momsregistrerade i flertal länder.

  • Möjlighet att få PDF avräkningsnotan bifogad i verifikationen för underlag.

  • Valutastöd

  • Hantering av returer/krediter

Läs mer på Automatisera Mera's hemsida

Betyg på Klarna Pro - AutomatiseraMera

Företag med 1-4 anställda
torsdag 7 dec. 2023

Varför välja Automatisera Mera?

  • Fortnox största integrationsleverantör med över 45 integrationer producerade
  • Smarta kopplingar till humana priser
  • Avlasta redovisningsekonomen och spara på redovisningskostnader
  • Snabb och kunnig support
  • Skarpast i branschen på bokföringsautomatisering

Funktioner

Betallösning

Betalväxel

Bokföringsunderlag

Automatiserad bokföring

B2B

Klarna

B2C

Har du frågor om Klarna Pro - AutomatiseraMera?

Kontakta supporten för att få hjälp.

Behörigheter

För att olika funktioner i integrationen ska kunna fungera på ett visst sätt behöver integrationen åtkomst till ditt Fortnox-konto.

Minimera risken för fel
Minimera risken för fel

Integrationslicensen ingår i våra paket för företagare, så att du kan underlätta ditt företagande genom att koppla externa system till Fortnox.

Men hur går det till? Jo, systemen skickar information – till exempel underlag för bokföringen och faktureringen – mellan varandra. Du slipper dubbelregistrering och sparar tid. Och inte minst: du minimerar risken för fel.