Klarna Plus - AutomatiseraMera icon
Smart koppling

Klarna Plus - AutomatiseraMera

4.5(8 st)
101-200 företag använder

Automatisera Klarna inrapporteringar

En smidig lösning gentemot Klarna som automatiskt bokför försäljningen i Fortnox samt återrapporterar all inbetalning från Klarna.

Mer information

Flödet för integrationen fungerar så att baserat på försäljningsdata från avräkningsnotorna, skapas kund och kundfaktura i Fortnox för varje order. Därefter betalamarkeras kundfakturan där även Klarnas transaktionsavgift och moms konteras.

Fakturainbetalningen bokförs på valfritt balanskonto, t.ex 1528. Ett verifikat i valfri verifikationsserie skapas sedan som slutligen lyfter utbetalningsbeloppet/klumpsumman från 1528 till 1930.

Detta är designat för att underlätta översyn / avstämningar genom att hålla inbetalningskontot, t.ex. 1930, rent och snyggt.

Så fungerar kopplingen med Fortnox

Funktioner:

  • Skapar kunder i Fortnox

  • Skapar kundfakturor i Fortnox

  • Betalmarkerar kundfakturor vid inbetalning i Fortnox

  • Automatisk kontering av Klarnas avgifter och moms

  • Valutastöd

  • Hantering av returer/krediter

Läs mer på Automatisera Mera's hemsida

Betyg på Klarna Plus - AutomatiseraMera

Företag utan uppgift om antal anställda
måndag 12 juni 2023
Företag utan anställda
torsdag 15 juni 2023
Företag utan anställda
måndag 12 juni 2023
Minimera risken för fel
Minimera risken för fel

Integrationslicensen ingår i våra paket för företagare, så att du kan underlätta ditt företagande genom att koppla externa system till Fortnox.

Men hur går det till? Jo, systemen skickar information – till exempel underlag för bokföringen och faktureringen – mellan varandra. Du slipper dubbelregistrering och sparar tid. Och inte minst: du minimerar risken för fel.