Smart koppling: Adyen Basic

Adyen Basic icon

Adyen Basic

5.0(1 st)
0-25 företag använder

Förenkla och effektivisera med Adyen Basic

Denna koppling är för bolaget som har Adyen som betalväxel, har fakturor eller ordrar i Fortnox som behöver betalrapporteras och söker efter en koppling för att automatiskt stämma av Adyens avgifter och utbetalningar.

Vid utbetalning från Adyen kommer fakturainbetalningen i ekonomiprogrammet bokföras på valfritt balanskonto, t.ex 1528 för varje betald order/faktura som matchas i Fortnox.

Ett verifikat i valfri verifikationsserie skapas sedan som lyfter klumpsumman från 1528 Kredit till valfritt utbetalningskonto (exempelvis 1930) Debet vid bankinbetalningen.  Detta håller 1930 företagskonto städat och enkelt att stämma av, samtidigt som det ger god spårbarhet för varje order i avstämning/mellankontot 1528.

Så fungerar kopplingen med Fortnox

Funktioner:

  • Skannar av Adyen avräkningsnota

  • Skapar och bokför ett samlingsverifikat i Fortnox

  • Betalmarkerar Faktura eller Order i Fortnox

  • Redovisar Adyens transaktionsavgifter och omvänd moms

  • Stöd för alla valutor

  • Stöd för krediter

För att använda denna koppling förutsätts att ordrar eller fakturor redan finns inrapporterade i Fortnox.

Läs mer på Automatisera Mera's hemsida

Funktioner

Avprickning

Automatiserad bokföring

Adyen

Betallösning

Betalväxel

Delkredit

Delbetalning

Internationella betalningar

Hämtar Fakturor från Fortnox

Skapar verifikat i Fortnox

Webbshop

Återrapportering

Har du frågor om Adyen Basic?

Kontakta supporten för att få hjälp.

Behörigheter

För att olika funktioner i integrationen ska kunna fungera på ett visst sätt behöver integrationen åtkomst till ditt Fortnox-konto.

Minimera risken för fel

Integrationslicensen ingår i våra paket för företagare, så att du kan underlätta ditt företagande genom att koppla externa system till Fortnox.

Men hur går det till? Jo, systemen skickar information – till exempel underlag för bokföringen och faktureringen – mellan varandra. Du slipper dubbelregistrering och sparar tid. Och inte minst: du minimerar risken för fel.