Smart koppling: OpenCart

OpenCart icon

OpenCart

0.0(0 st)
0-25 företag använder

OpenCart

OpenCart är ett tillägg som kan användas för automatisk export av ordrar från OpenCart till Fortnox, möjlighet till ytterligare automatisering och synkronisering av lagersaldon mellan OpenCart och Fortnox.

Syftet med denna integration mellan OpenCart och Fortnox är att minska manuellt administrationsarbete. Alla processer loggas för att du skall se vad som händer och för att underlätta felsökning. Du kan exportera ordrar, exportera lagersaldon, importera lagersaldon och rensa loggar via administrationsgränsnittet eller automatiskt via Cron-jobb. Denna integration fungerar för OpenCart 3 och OpenCart 4.

Så fungerar kopplingen med Fortnox

  • Automatisk export av ordrar från OpenCart till Fortnox

  • Automatisera skapandet av faktura, registrering av inbetalning och bokföring av faktura och inbetalning i Fortnox

  • Uppdatering av kunder och artiklar i samband med export och import

  • Konton, leveransvillkor, betalningsvillkor, leveransmetoder, valutor och enheter kommer att läggas till Fortnox om de inte redan finns

  • Denna integration fungerar för OpenCart 3 och OpenCart 4

Läs mer på A Name Not Yet Taken AB's hemsida

Fördelar

  • Automatisk export av ordrar från OpenCart till Fortnox
  • Uppdatering av kunder och artiklar i samband med export och import
  • Synkronisering av lagersaldon mellan OpenCart och Fortnox
  • Automatisering av faktura, inbetalning och bokföring
  • Fungerar för OpenCart 3 och OpenCart 4
Har du frågor om OpenCart?

Kontakta supporten för att få hjälp.

Behörigheter

För att olika funktioner i integrationen ska kunna fungera på ett visst sätt behöver integrationen åtkomst till ditt Fortnox-konto.

Minimera risken för fel

Integrationslicensen ingår i våra paket för företagare, så att du kan underlätta ditt företagande genom att koppla externa system till Fortnox.

Men hur går det till? Jo, systemen skickar information – till exempel underlag för bokföringen och faktureringen – mellan varandra. Du slipper dubbelregistrering och sparar tid. Och inte minst: du minimerar risken för fel.