Fakturera sömlöst
I WeSofts byråstöd WePlan, kan du sätta upp avtalsfakturering, fakturera rapporterad tid, vidarefakturera utlägg med mera. Fakturautkast skapas automatiskt i WePlan och genom kopplingen till Fortnox skickas de automatiskt vidare via API.
Mer information
Automatisk skapa faktura: Det autogenererade eller manuellt skapade fakturautkastet skickas till Fortnox med ett knapptryck.
Ni får med uppgifter om fakturaradens beskrivning, eventuella rabatter, och eventuellt text på fakturan.
Lägga upp kunder: Kunderna i WePlan skapas automatiskt i Fortnox när fakturan skickas.
Synka artiklar för rapporter och auto-kontering.
Återläsa info: Fakturans belopp läses tillbaka så att ni har kolla att systemens uppgifter stämmer överens.
Följa upp: Fakturans status återsläses till WePlan så du hela tiden har koll på den, direkt ifrån ditt byråstöd.
This is how the connection with Fortnox works
När du godkänner en faktura kommer den automatiskt att skapas upp i Fortnox. Ändringar som du gör i Fortnox synkas tillbaka så att du kan säkerställa att du har rätt statistik i byråstödet.

Integrationslicensen ingår i våra paket för företagare, så att du kan underlätta ditt företagande genom att koppla externa system till Fortnox.
Men hur går det till? Jo, systemen skickar information – till exempel underlag för bokföringen och faktureringen – mellan varandra. Du slipper dubbelregistrering och sparar tid. Och inte minst: du minimerar risken för fel.