Movex | System för flyttfirmor
Digital helhetslösning för flyttfirmor
Movex är den webbaserade helhetslösningen för flyttfirmor: automatiska kundförfrågningar, smidig offerthantering, resursplanering, tidrapportering, magasinering och digital SMF-signering. Koppla era formulär och frigör tid för fler affärer.
Mer information
Kundförfrågan: Koppla ert webbformulär till Movex för att automatiskt få in alla kundförfrågningar som offerter.
Offerthantering: Skapa och skicka offerter med anpassade mallar i systemet.
Resursplanering: Överblicka uppdrag och resurser samt planera fordon och personal i kalender.
Arbetsorder: Skapa uppdragsorder för fältpersonalen i appen.
Tidrapportering: Personal registrerar arbetstid i appen.
Magasinering: Överblicka och hantera magasineringsuppdrag.
Digital signering i linje med SMF:s Branschstandard: Kunden kan signera och godkänna slutförda uppdrag direkt i appen.
This is how the connection with Fortnox works
Fakturering: Överför fakturor från Movex till Fortnox med ett knapptryck för att undvika dubbelarbete.
Lönehantering: Personal kan registrera arbetstid för uppdrag som överförs till Fortnox med ett knapptryck.
Synkronisering med Fortnox: Kund-, artikel-, pris- och personalregister synkroniseras automatiskt från Fortnox till Movex.
Synkronisering med Fortnox: Movex visar kunders betalda och obetalda fakturor utan att du behöver logga in i Fortnox.

Integrationslicensen ingår i våra paket för företagare, så att du kan underlätta ditt företagande genom att koppla externa system till Fortnox.
Men hur går det till? Jo, systemen skickar information – till exempel underlag för bokföringen och faktureringen – mellan varandra. Du slipper dubbelregistrering och sparar tid. Och inte minst: du minimerar risken för fel.