Så kommer byrån igång med Know Your Customer (KYC)
![](/_next/image?url=https%3A%2F%2Fa.storyblok.com%2Ff%2F134143%2F480x320%2F74a2f38858%2Ffortnox-blogg_kyc_480.png%2Fm%2F&w=1080&q=75)
Alla redovisningsbyråer är skyldiga att ha god kunskap om sina kunder och deras affärer och jobba för att förhindra att byrån utnyttjas för penningtvätt eller finansiering av terrorism.
I praktiken innebär det att redovisningsbyråer även har en skyldighet att jobba aktivt med kundkännedom. I vilken ände ska man börja? Och vilket är egentligen det smartaste sättet att jobba på?
Vi har tagit fram en guide i 7 steg som hjälper er igång.
I den går vi igenom:
Medarbetarnas roll i KYC-arbetet
Allmän riskbedömning
Hur ni hittar varningsflaggor
Vad ni ska tänka på i valet av arbetsverktyg