Fortnox Företagskort – nu ännu smartare med stöd för attestflöden
– Det här är funktionalitet som har varit efterfrågad bland Sveriges redovisningsbyråer. Framför allt stödet för att skapa upp attestflöden för kundernas köp, säger Johanna Wallentin, Product Manager på Fortnox.
Hon fortsätter:
– Nu kan redovisningskonsulter och byråer koppla på fler kunder på Fortnox Företagskort och samla ännu mer av deras löpande redovisning i vår plattform. Att slippa logga in och jobba i olika system och lösningar sparar värdefull tid och ger bättre insyn i kundernas affärer och bättre kontroll.
Ökad automation
Johanna Wallentin berättar att Fortnox Företagskort också möjliggör för byråerna att höja graden av automation i de viktigaste arbetsprocesserna och att konsulterna kommer att behöva lägga betydligt mindre tid på att tjata in kvitton från kundernas anställda.
En stor fördel för företagen är i sin tur att inköp, prenumerationer på online-tjänster och annonser i sociala medier i tjänsten, ofta många och mindre köp, kan ingå i ett attestflöde och sedan bokföras helt automatiskt.
– Att även de som har Android-telefoner numera kan lägga in sitt kort i sin digitala plånbok gör också skillnad, för det innebär att ännu fler kan dra fördel av all smartness som är kopplad till Fortnox Företagskort, säger Johanna Wallentin.
Skräddarsydda attestflöden
Varför är det här med attestflöden en viktig nyhet?
– Alla företag är unika och när de hanterar olika inköp, prenumererar på olika digitala tjänster eller köper annonsering på Google, Meta eller andra sociala medier-plattformar behöver de kunna skräddarsy i vilken ordning och av vilka olika underlag ska godkännas. Det kan de nu – och får dessutom en helt automatiserad process, från det att köpet görs till att kvittot bokförs utan kostnad, säger Johanna Wallentin.
Störst skillnad i vardagen för såväl företag som konsulter och byråer gör Fortnox Företagskort om det används tillsammans med andra delar av Fortnox plattform, som till exempel Kvitto & Utlägg och Bokföring.
– Vi jobbar hela tiden med att koppla ihop ännu fler delar av vår plattform för fler smarta flöden, där informationen finns tillgänglig på fler ställen utan att det krävs någon manuell handpåläggning.
Johanna Wallentin berättar att användarvänligheten också är ett viktigt fokus och att feedbacken från användarna påverkar såväl utvecklingsagendan som priolistan.
– Vårt mål är att skapa det enklaste och mest automatiserade företagskortet på marknaden och vi vill göra det tillsammans med våra kunder, avslutar Johanna Wallentin.