Gör det enklare att driva restaurang
Vi är övertygade om att du som driver restaurang, café eller kaffebar vill fokusera på maten, drycken och upplevelsen du erbjuder. Allt för att skapa en bra kundupplevelse! Minska din administration och få full koll på restaurangen i realtid genom att koppla ihop Fortnox med ditt verksamhetssystem.
Våra kunder berättar
"Faktureringen är väldigt smidig nu. Kunder som vill betala via faktura anger bara sitt namn, som vi har inlagt i både Trivec och Fortnox, och fakturan skickas direkt till den mejladress som är kopplad till namnet. Allt sker automatiskt."
Michael och Mattias från Kol & Cocktails har arbetat med Trivec kassasystem i många år. Men det var Fortnox smarta faktureringsmodul som fick dem att undersöka den skräddarsydda integrationen mellan kassasystemet och Fortnox. Nu kan de fakturera gäster direkt från kassasystemet, helt digitalt.
Det här får du med Fortnox
Vår plattform är full med smarta lösningar som automatiserar och underlättar ditt företagande – oavsett vad du har för behov.
Smarta lösningar som förenklar bokföringen.
Ta betalt utan onödigt krångel.
Smidigt för dig och dina anställda.
Spara tid med integrerade system
Det finns många faktorer som tar upp tid och påverkar ditt arbete. Genom att digitalisera administrativa tidstjuvar som till exempel personalplanering, inköp och att hantera kassarapporter sparar du värdefull tid och kan fokusera på kundupplevelsen.
Med Fortnox kan du integrera alla dina verksamhetssystem och automatisera stora delar av ditt arbete.
Tid över för din restaurang och dina gäster
Upptäck hur du kan effektivisera ditt arbete ytterligare med smarta integrationer och undvik dubbelarbete. Du kan koppla ihop Fortnox med något eller några av de 400 unika verksamhetssystem som erbjuds via våra partners. På så sätt får du en helt sömlös process. Här nedan är några exempel på vanliga integrationer för restauranger.
Försäljningsdatan överförs automatiskt till Fortnox. Det gör att du inte behöver lägga tid på att räkna ut dagens försäljning efter ett hektiskt arbetspass i restaurangen.
Du behöver aldrig mer oroa dig att bokföringen blir fel. Genom att koppla ditt Fortnox-konto till din Onslipkassa så överförs din dagliga försäljning snabbt och smart till Fortnox Bokföring.
Personalkollen ger dig en röd tråd från instämpling till avstämning mot schema och ekonomisk uppföljning. Dessutom kan du exportera bokföringsunderlag för löner och dricks till Fortnox med ett enda knapptryck.
Helhetslösning för din restaurang
Kassasystemet är en central del inom restaurangbranschen. Det är ett hjälpmedel som får driften i din restaurang att flyta på. Där kommunikationen mellan kök och servis blir tydlig och bokföring av kassarapporter går smidigt. Se över så att ditt kassasystem har alla funktioner som behövs för att underlätta arbetsflödet på din restaurang.
I ett kassasystem med direktintegration får du automatiskt färdiga bokföringsrapporter, och all försäljningsdata skickas automatiskt till Fortnox. Du får en kassalösning som minskar det manuella arbetet samtidigt som du hela tiden har koll på flödet i restaurangen.
Önskar dina gäster betala med faktura emellanåt? Det kan kännas krånglig. Och innebär vanligtvis en hel del manuell hantering, risker för att fel uppstår och mer tid till administrativt arbete. Men det kan enkelt automatiseras med hjälp av integrationer.
Ett kassasystem som har stöd för faktura kan ta emot företagsbokningar och catering på faktura med ett par enkla klick. När det är dags för betalning kan du fakturera direkt via kassasystemet och fakturan går automatiskt till gästen via mejl.
Den administrativa delen kan snabbt bli stor när det handlar om allt från tidrapportering och schemaläggning till budgethantering och löner som ska ut. Med rätt integration blir det enkelt för dig att skapa scheman för din personal.
Planera personal och schemaläggning enkelt med ett smart, mobilt system som dessutom skapar löneunderlag direkt i Fortnox. Du minskar tiden du annars lägger på administration. Dessutom får du en bättre översikt av din verksamhet och vem som är schemalagd på respektive pass.
Vi berättar gärna mer
Allt om företagande
Välkommen att kontakta oss
FAQ
Fortnox är enkelt att komma igång med – men givetvis finns hjälp att få längs vägen. Vi har ett användarstöd i programmet och personlig support via telefon och chatt – helt kostnadsfritt.
Därutöver har vi digitala kurser och företagsanpassade utbildningar som hjälper dig att komma igång och arbeta på bästa möjliga vis i programmet.
När du startar ett nytt abonnemang hos oss har du alltid 30 dagars öppet köp. Du kan binda abonnemanget kvartalsvis eller årsvis beroende på vilket betalningsintervall som passar dig bäst. Priserna är differentierade beroende på bindningstid. Du kan säga upp abonnemanget när som helst, dock senast 30 dagar före nästa faktureringsperiod påbörjas.
Första fakturan skickas via e-post 30 dagar efter att du genomfört din beställning.
I Fortnox hanterar man ett organisationsnummer per abonnemang. Det finns inget sätt att skilja två olika bolags eller bolagsformers bokföring åt i ett och samma abonnemang.
Med vår lösning Bolagshanteraren kan du dock samla dina olika företag under ett och samma inlogg så att du enkelt kan navigera mellan de olika abonnemangen.
Läs mer om Bolagshanteraren ›
Utöver våra egna program och tjänster finns över 400 externa system att koppla till Fortnox – till exempel kassasystem, webbshoppar och workflowsystem. Möjligheterna att bygga ert alldeles egna affärssystem med Fortnox som plattform är därmed närmast obegränsade, vilket gör att vi passar även för större företag.
Lösningar för större företag ›
Har du redan ett bokföringsprogram men känner att Fortnox bättre passar dina behov? Inga problem! Vi hjälper dig att byta system snabbt och smidigt när det passar dig, du behöver inte vänta till ett nytt räkenskapsår.
Relaterat innehåll
Sugen på att starta egen restaurang? Eller kanske det där lilla fiket som du alltid har drömt om? Vi guidar dig med nödvändiga saker som du behöver tänka på när du startar eget företag inom restaurangbranschen.
Den japanska puben blev ett framgångsrecept och en mycket uppskattad plats i Växjö. Vi har tagit ett snack med Sandra – om flottig japansk mat, vardagspusslet, framtiden och lite Fortnox.
Från start har restaurangen använt Fortnox. "Det går väldigt snabbt att bokföra och skicka fakturor. Fortnox underlättar helt enkelt genom att göra en del av jobbet. Det gör att jag kan få tid för annat.
Allt har gått i raketfart. Vi har pratat med Sebastian Idoff, en av de drivna själarna för Brödernas framgångssaga. För honom underlättar det mycket att jobba i en molnbaserad plattform som Fortnox.